Reklama w serwisach IP:tourism / Skuteczność
I. Jaka jest skuteczność reklamy obiektów w IP:tourism?
Większość reklamodawców serwisu www.Debki.pl w marcu i kwietniu ma sprzedany sezon !
Reklamodawcy odbierają po kilkadziesiąt telefonów (od września do maja) i kilkaset (w sezonie) od potencjalnych klientów!
Reklamodawcy odbierają po kilkadziesiąt telefonów (od września do maja) i kilkaset (w sezonie) od potencjalnych klientów!
Skuteczność reklamy na podstawie serwisu www.Dębki.pl
II. Z czego wynika skuteczność serwisów IP:tourism?
1) pozycjonowanie - większość serwisów IP:tourism znajduje się na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google - (97% polskiego rynku), Onet (1,5%), Wp (1,2%).
2) promocja serwisów - to nie tylko Internet. Wystawiamy się na największych targach turystycznych GTT, Tour Salon, TT Warsaw, World Hotel, Targi Wrocławskie.
3) adresy stron - serwisy IP:tourism charakteryzują się bardzo dobrymi adresami www (domenami) np. jastarnia.com, szczyrk.com, mikolajki.com.
4) powracający użytkownicy - ok 40% wejść na nasze serwisy to użytkownicy powracający, którzy już raz nas odwiedzili. Oznacza to, że serwisy IP:tourism są dla internautów przydatne.
5) społeczności internetowe - fora dyskusyjne, galerie zdjęć, przejrzyste informacje - wszystko to sprawia, że użytkownicy chętnie odwiedzają serwisy IP:tourism.
6) przewodniki, polecenia, newslettery i biuletyny.
Serwisy IP:tourism promowane są w gazetach i magazynach (Voyage, Pascal), polecane są z ust do ust, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników co miesiąc otrzymuje od IP:tourism e-maile, w których promujemy nasze serwisy - Państwa oferty.
III. Jak zmierzyć skuteczność reklamy?
Skuteczność można mierzyć na kilka sposobów:
1) Statystyki własnej strony internetowej
Najczęściej do zliczania odwiedzin i preferencji użytkowników stron internetowych stosuje się narzędzia Google Analitycs, Webalizer i inne.

Niestety wyniki z tych narzędzi obarczone są błędami. Większość systemów inaczej rozpoznaje kliknięcia w bannery , przyciski i linki. Niektóre systemy wykrywają poprawnie tylko 20% wejść na stronę www. Polecamy system
Google-Analitycs – wykrywa 60% wejść na stronę www.
2) Pytanie klientów jak trafili do naszego obiektu – (Ankieta)
Dobra metoda, ale: Często klienci powiedzą "zdobyliśmy numer Pana telefonu z internetu". Niestety po pierwsze, nie będą oni pamiętali z jakiego serwisu turystycznego, a po drugie, często powiedzą, że byli na stronie Państwa obiektu (ale jak dostali się na tę stronę, przez jaki serwis turystyczny, tego już nie
mylą stronę www obiektu z podstroną serwisu turystycznego o danym obiekcie.
3) Zliczanie otrzymanych maili od klientów
Zła metoda mierzenia skuteczności. Dlaczego?
Po pierwsze: W części serwisów jednym kliknięciem wyślesz takie samo zapytanie do np. 100 obiektów w danej miejscowości.
Efekt: 100 obiektów otrzymuje takiego samego e-maila „Czy są wolne pokoje. Jaka jest cena za pokój?”
Szansa równa jest 1/100, a na e-mail i tak wypada odpowiedzieć! Taki e-mail wygląda często jakby był wysłany tylko do Państwa obiektu. IP:tourism nie stosuje takich rozwiązań.
Po drugie: Im mniej informacji w serwisie turystycznym o danym obiekcie, tym więcej pytań zadają internauci. Jeżeli jest możliwość skorzystania z gotowego formularza tym więcej otrzymacie e-maili.
Po trzecie: Część osób, która pisze e-mail nie chce wydawać pieniędzy na telefon (nie dotyczy rynku imprez firmowych). Czy jesteście zainteresowani klientami, którzy za pokój chcą płacić 20 PLN?
2) promocja serwisów - to nie tylko Internet. Wystawiamy się na największych targach turystycznych GTT, Tour Salon, TT Warsaw, World Hotel, Targi Wrocławskie.
3) adresy stron - serwisy IP:tourism charakteryzują się bardzo dobrymi adresami www (domenami) np. jastarnia.com, szczyrk.com, mikolajki.com.
4) powracający użytkownicy - ok 40% wejść na nasze serwisy to użytkownicy powracający, którzy już raz nas odwiedzili. Oznacza to, że serwisy IP:tourism są dla internautów przydatne.
5) społeczności internetowe - fora dyskusyjne, galerie zdjęć, przejrzyste informacje - wszystko to sprawia, że użytkownicy chętnie odwiedzają serwisy IP:tourism.
6) przewodniki, polecenia, newslettery i biuletyny.
Serwisy IP:tourism promowane są w gazetach i magazynach (Voyage, Pascal), polecane są z ust do ust, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników co miesiąc otrzymuje od IP:tourism e-maile, w których promujemy nasze serwisy - Państwa oferty.
III. Jak zmierzyć skuteczność reklamy?
Skuteczność można mierzyć na kilka sposobów:
1) Statystyki własnej strony internetowej
Najczęściej do zliczania odwiedzin i preferencji użytkowników stron internetowych stosuje się narzędzia Google Analitycs, Webalizer i inne.

Google-Analitycs – wykrywa 60% wejść na stronę www.
2) Pytanie klientów jak trafili do naszego obiektu – (Ankieta)
Dobra metoda, ale: Często klienci powiedzą "zdobyliśmy numer Pana telefonu z internetu". Niestety po pierwsze, nie będą oni pamiętali z jakiego serwisu turystycznego, a po drugie, często powiedzą, że byli na stronie Państwa obiektu (ale jak dostali się na tę stronę, przez jaki serwis turystyczny, tego już nie
mylą stronę www obiektu z podstroną serwisu turystycznego o danym obiekcie.
3) Zliczanie otrzymanych maili od klientów
Zła metoda mierzenia skuteczności. Dlaczego?
Po pierwsze: W części serwisów jednym kliknięciem wyślesz takie samo zapytanie do np. 100 obiektów w danej miejscowości.
Efekt: 100 obiektów otrzymuje takiego samego e-maila „Czy są wolne pokoje. Jaka jest cena za pokój?”
Szansa równa jest 1/100, a na e-mail i tak wypada odpowiedzieć! Taki e-mail wygląda często jakby był wysłany tylko do Państwa obiektu. IP:tourism nie stosuje takich rozwiązań.
Po drugie: Im mniej informacji w serwisie turystycznym o danym obiekcie, tym więcej pytań zadają internauci. Jeżeli jest możliwość skorzystania z gotowego formularza tym więcej otrzymacie e-maili.
Po trzecie: Część osób, która pisze e-mail nie chce wydawać pieniędzy na telefon (nie dotyczy rynku imprez firmowych). Czy jesteście zainteresowani klientami, którzy za pokój chcą płacić 20 PLN?